Ekonomi

Orta Doğu gerilimleri nedeniyle havayolları uçuşları durduruyor

Orta Doğu’da artan gerilimler nedeniyle birçok uluslararası havayolu şirketi bölgedeki uçuş hizmetlerini askıya aldı veya düzenledi. Bu değişiklikler çeşitli destinasyonlara olan rotaları etkiliyor ve belirli hava sahalarından kaçınmayı içeriyor.Yunanistan merkezli Aegean Airlines, 30 Eylül’e kadar Amman’a, 1 Ekim’e kadar Beyrut’a ve 26 Ekim’e kadar Tel Aviv’e olan uçuşlarını iptal etti. Benzer şekilde, Air Algerie belirsiz bir tarihe kadar Lübnan’a olan uçuşlarını durdurdu.Letonya’nın airBaltic’i 25 Ağustos’a kadar Tel Aviv’e uçmuyor ve Fransız-Hollanda Air France-KLM grubundan KLM, 26 Ekim’e kadar Tel Aviv’e olan tüm uçuşlarını iptal etti. Ancak Air France, iki haftalık bir aradan sonra 15 Ağustos’ta Paris-Beyrut arasındaki uçuşlarına yeniden başladı. Air France-KLM’nin düşük maliyetli birimi Transavia da 31 Mart 2025’e kadar Tel Aviv’e ve 3 Kasım’a kadar Amman ve Beyrut’a olan uçuşlarını iptal etti.Hindistan ulusal havayolu Air India, Tel Aviv’e olan tarifeli uçuşlarını süresiz olarak askıya aldı. Hong Kong merkezli havayolu Cathay Pacific, 27 Mart 2025’e kadar Tel Aviv’e olan tüm uçuşlarını durdurdu.Amerika Birleşik Devletleri’nde Delta Air Lines, 31 Ekim’e kadar New York-Tel Aviv arasındaki uçuşlarını durdurdu. İngiliz düşük maliyetli taşıyıcı easyJet, Nisan ayında Tel Aviv’e olan uçuşlarını durdurdu ve bir şirket sözcüsüne göre 30 Mart 2025’te yeniden başlatmayı planlıyor.Finnair, İran hava sahasından kaçınmaya devam ediyor, bu da Doha’ya gidiş-dönüş uçuş sürelerinin uzamasına neden olabilir. IAG’ye ait düşük maliyetli havayolu Iberia Express, Tel Aviv’e olan uçuşlarının askıya alınmasını 25 Ağustos’a kadar uzattı. İtalya’nın ITA Airways ve Polonya’nın LOT havayolları da benzer şekilde Tel Aviv ve Beyrut’a olan uçuşlarının askıya alınmasını 26 Ağustos’a kadar uzattı.Swiss International Air Lines, Austrian Airlines, Brussels Airlines, Condor ve Eurowings’i içeren Almanya merkezli Lufthansa Group, Tel Aviv, Tahran, Beyrut, Amman ve Erbil’e olan uçuşlarının askıya alınmasını 26 Ağustos’a kadar uzattı.Avrupa’nın en büyük düşük maliyetli havayolu Ryanair, “operasyonel kısıtlamalar” nedeniyle 30 Eylül’e kadar Tel Aviv’e olan uçuşlarını iptal etti. Singapore Airlines, İran hava sahasını kullanmayı durdurdu ve uçuşlarını buna göre yeniden yönlendiriyor.Turkish Airlines ve Lufthansa’nın ortak girişimi olan SunExpress, 17 Aralık’a kadar Beyrut’a olan uçuşlarını askıya aldı. Romanya’nın TAROM’u 23 Ağustos’a kadar Tel Aviv ve Amman’a uçuşlarına yeniden başladı, ancak Beyrut’a olan uçuşların askıya alınmasını 2 Eylül’e kadar uzattı.Chicago merkezli United Airlines, güvenlik nedenleriyle 31 Temmuz’da Newark, New Jersey ile Tel Aviv arasındaki günlük seferlerini durdurduktan sonra, öngörülebilir gelecek için Tel Aviv’e olan uçuşlarını askıya aldı. IAG’ye ait İspanyol düşük maliyetli havayolu Vueling, 26 Ekim’e kadar Tel Aviv ve Amman’a olan tüm uçuşlarını iptal etti.Bu gelişmeler ışığında, Birleşik Krallık, askeri faaliyetlerden kaynaklanabilecek potansiyel riskler nedeniyle 8 Ağustos’tan 4 Kasım’a kadar havayollarına Lübnan hava sahasına girmemelerini tavsiye etti.InvestingPro ÖngörüleriHavacılık sektörü jeopolitik gerilimlerin karmaşıklıkları arasında yol alırken, havayollarının yatırımcıları ve paydaşları, havayolu operasyonları ve finansal performans üzerindeki etkileri yakından izliyor. Yolcu Havayolları sektöründe önemli bir oyuncu olan Lufthansa Group (LHAG), Orta Doğu’daki birçok destinasyona uçuşlarını askıya almak zorunda kaldı. Bu operasyonel zorluk, şirketin zaten değişken bir hisse senedi fiyatı ve bu yıl net gelirde düşüş beklentisi ile karşı karşıya olduğu bir dönemde geliyor.InvestingPro Verileri, Lufthansa’nın şu anda düşük bir kazanç çarpanı ile işlem gördüğünü, 6,78 olan F/K Oranı’nın, 2024 yılının 2. çeyreğinde son on iki ay için düzeltilmiş F/K Oranı olan 5,77 dikkate alındığında daha da cazip olduğunu gösteriyor. Bu, şirketin hisselerinin kazançlarına göre düşük değerlenmiş olabileceğini gösteriyor. Ayrıca, şirketin %5,34’lük yüksek temettü verimi, özellikle son temettünün ex-tarihinin 8 Mayıs 2024 olduğu düşünüldüğünde, gelir odaklı yatırımcılar için oldukça çekici.Lufthansa için InvestingPro İpuçlarından biri, zorlu zamanlarda bile hissedarlarına değer döndürme taahhüdünün bir kanıtı olan yüksek hissedar getirisidir. Ayrıca, beklenen net gelir düşüşüne rağmen, analistler şirketin bu yıl kârlı kalacağını öngörüyor, bu da şirketin son on iki ayda kârlı olduğu gerçeği ile destekleniyor.Lufthansa’nın finansalları ve gelecek görünümü hakkında daha derinlemesine bilgi almak isteyen yatırımcılar için platformda ek InvestingPro İpuçları mevcuttur. Örneğin, şirketin hisse senedi fiyat hareketleri oldukça değişken olsa da (%29,65’lik 1 yıllık fiyat toplam getirisi ile), aynı zamanda 52 haftalık düşüğüne yakın işlem görüyor, bu da uzun vadeli yatırımcılar için bir alım fırsatı sunabilir. Lufthansa’nın kısa vadeli yükümlülüklerinin likit varlıklarını aştığını belirtmek gerekir, bu da risk değerlendirmesi için bir düşünce noktası olabilir.Lufthansa’nın finansal sağlığı ve hisse senedi performansı hakkında daha fazla bilgi sağlayabilecek kapsamlı bir InvestingPro İpuçları listesine erişmek için yatırımcılar https://www.investing.com/pro/LHAG adresini ziyaret edebilirler. Şu anda platformda bilgiye dayalı yatırım kararları almaya yardımcı olabilecek 9’dan fazla ek ipucu bulunmaktadır.Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu