Ekonomi

Ticaret Bakanlığı e-ihracatın payının artırılması için destek sunuyor

Ticaret Bakanlığı tarafından e-ihracatın genel ihracat içindeki payının gerekçelerle yüzde 1,5’ten yüzde 10’a çıkarılması hedefleniyor.

Bakanlıktan yapılan açıklamada, 21. yüzyılın getirdiği teknolojik ilerleme ile dünya genelinde gerçekleşen dijital dönüşüm doğrultusunda e-ticaret ekosisteminin güncel ve dinamik ihtiyaçlarının yakından takip edildiği bildirildi. Yüzyıl ve küresel ticarette değişen ihtiyaçlar.

E-ihracat destek paketi ile ihracatçıların bu dönüşüme en hızlı şekilde uyum sağlaması ve sektöre yön vermesi için çalışıldığını belirten Dr. Yükselen sınır ötesi e-ticaret pazarında ülkemiz ihracatçılarının aktif ve etkin rol almasına yardımcı olunması amaçlanmaktadır.” ifadelerine yer verildi.

Bakanlıkça hazırlanan “e-ihracat destek paketi” ile firmaların, KOBİ’lerin, pazar yerlerinin ve perakende e-ticaret sitelerinin tüm e-ihracat ekosistemini kapsayacak biçimde e-ihracata hazırlanması, ürünlerin online sergilenmesi ve tanıtımının yapılması Yurt dışı, yurt dışı pazarlarda Türk iş ve markalarının, siparişlerin hızlı teslimini sağlama giderlerinin desteklenmesi, “E-İhracat Konsorsiyumları” ve “Türkiye E-İhracat Konsorsiyumları” kurulmasına yönelik faaliyetlerin giderlerinin desteklenmesinin mümkün olduğu kaydedildi. Firmaların e-ihracat yapmasına olanak sağlayacak İhracat Platformu”.

Dünya ticaretinde sınırları aşan ticari hayatta ihracatçı ve üreticilere pazar paylarını korumaları ve işlerini daha etkin bir şekilde büyütmeleri için gerekli tüm imkanların sunulduğu vurgulanarak, e-ihracatın güçlendirilmesi ve geliştirilmesine yönelik çalışmaların sürdürüldüğü bildirildi. Türkiye ekonomisinin lokomotifi olan ihracatın gelişmesi adına önemli bir adımdır.

Bakanlığın e-ihracat yapan firmalara sağladığı bazlar şu şekilde sıralanıyor:

“Firmalarımızın yurt dışı dijital pazaryerleri aracılığıyla tanıtımları (dijital pazaryeri tanıtım desteği), sipariş karşılama hizmetlerinin maliyetleri (sipariş karşılama hizmet desteği), hızlı teslimatı sağlamak için kiraladıkları depolarının yurtdışındaki kiralama tüketimleri (depo kiralama desteği) ve iade süreçlerini yönetmek, Yurtdışı pazaryerlerinde online mağazaların açılması, bu mağazaların yıllık ödemeleri ve ülkelerin e-ticaret paydaşlarından alınacak hizmet bedelleri (hedef ülke e-ticaret paydaşlarından alınan online mağaza ve hizmet desteği), Yurtdışı pazaryerleri (pazar yeri komisyon gider desteği), e-ihracat odaklı pazarlama ve tanıtım faaliyetleri (e-ihracat tanıtım desteği), satın aldıkları departman, ülke ve e-ihracat odaklı tüketim raporları ile hedef ülkelerdeki pazar yeri yönetim kurulu harcamalarını yurt dışı e-ticaret (pazarlama) giriş raporu desteği), yurt dışı pazaryerleri ve yurt içi entegrasyon hizmetleri (yurtdışı pazaryeri entegrasyon desteği) için pazara giriş stratejileri ve aksiyon planlarının oluşturulması amacı ile Bakanlığımızca desteklenmektedir.

cicekdagi-ajans.xyz

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu